خانه کودک آل طه

"چند بازی و فعالیّت برای تقویت عضلات دست و افزایش دقّت و تمرکز"

1397/3/6 23:10
نویسنده : خانم مربی
172 بازدید
اشتراک گذاری


🔷غذا خوردن بادست
غذا خوردن به وسیله دست و به دهان بردن مواد غذایی و کندن آن با دندان ، باعث تقویت عضلات سرانگشت کودکان می شود . در سن 6 سالگی کودک باید بتواند با چاقو مواد خام را برش بزند. پس شرایطی را مهیا نمایید تا ضمن تقویت هماهنگی بین چشم و دست ، تجربه ی جدیدی از کار در منزل و کمک به خانواده را به دست آورند.
🔷لباس پوشیدن
به کودک فرصت دهید تنهایی لباس پوشیدن را بیاموزد. ابتدا از پوشیدن جوراب، کفش، شلوار و لباس شروع کنید و به تدریج دکمه بستن و بالاکشیدن زیپ و بستن بند کفش را به کودک آموزش دهید.
🔷نقاشی کردن
استفاده از ابزارهای مختلف جهت نقاشی و رنگ آمیزی نیز تمرین های خوبی برای تقویت عضلات سرانگشتان کودکان است.
🔷باز کردن در بطری
کودکان معمولاً به این کار علاقه نشان می دهند. بطری هایی در اندازه های مختلف در اختیار کودک بگذارید تا با باز و بسته کردن در آنها انگشتان خود را تقویت کنند.
🔷خمیربازی
خمیربازی، گل رس یا حتی خمیر نان در اختیار کودکتان بگذارید و اجازه دهید با آنها حجم سازی نمایند. بهتر است ابتدا اشکال ساده تری مثل توپ و مار درست کنند و به مرور اشکال پیچیده تری بسازند.
🔷بازی نقاشی کشیدن با قلم های درشت
در صورتی که فرزندتان در به دست گرفتن مدادهای معمولی مشکل دارد، از قلم ها و ماژیک های قطور استفاده کنید. سپس به تدریج اندازه های کوچکتر را در اختیارش بگذارید و در نهایت انواع معمولی آنها را به ایشان دهید.
🔷بازی نخ کردن
مهره و مرواریدهای گوناگون در سایزهای مختلف بخرید و از کودک بخواهید آنها را درون نخ کند و برای اعضای خانواده دستبند یا گردنبند درست کند. حتی می توانید از برخی مواد غذایی مثل انواعی از ماکارونی ها برای این کار استفاده کنید.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)